Hundvänligt kontor & coworking i Eskilstuna

Letar du efter en kontorsplats där din fyrbenta bästa vän också är välkommen? På Telegrafen vet vi att livspusslet som hundägare kan vara klurigt. Att välja mellan hemmaarbete i ensamhet, stressiga lunchpromenader eller dyra hunddagis är inte alltid optimalt.

Hos oss får du det bästa av två världar. På Telegrafen i Eskilstuna erbjuder vi ett hundvänligt coworking-space där du kan jobba effektivt i en inspirerande miljö, med hunden tryggt vilande vid dina fötter.

Hur fungerar hund på kontoret hos Telegrafen?

För att skapa en arbetsmiljö där alla trivs, oavsett om man älskar hundar eller är allergisk, har vi delat upp vårt kontor på två olika våningsplan.

  • Våning 4: Vår hundvänliga zon
    Här är både två- och fyrbenta kollegor varmt välkomna! Våning 4 är den perfekta platsen för dig som vill kombinera en professionell kontorsmiljö med hundägande. Här kan din hund vara med dig vid skrivbordet under arbetsdagen.
  • Våning 2: Helt djurfritt
    Vi värnar om alla våra medlemmar. Du som är allergisk, hundrädd eller helt enkelt föredrar att arbeta i en miljö utan djur sitter tryggt på våning 2. Detta våningsplan fortsätter att vara helt djurfritt, precis som vanligt.

Våra trivselregler för hundar

För att vardagen ska rulla på smidigt och säkert för både människor och hundar har vi satt upp några enkla men viktiga riktlinjer. För att ta med hunden till Telegrafen gäller följande:

  • Rumsren och välmående: Hunden ska vara rumsren och i god hälsa.
  • Kopplad i allmänna utrymmen: Hunden ska alltid hållas kopplad när ni rör er i gemensamma zoner.
  • Social trygghet: Hunden behöver vara harmonisk och trygg med att vistas runt andra människor och hundar.
  • Hundavtal: Alla hussar och mattar behöver få ett godkännande från oss och skriva under ett Hundavtal innan första kontorsdagen.

Letar du efter ett hundvänligt kontorshotell i Eskilstuna?

På våning 4 finns kontor i storlekar för en respektive två personer, men självklart går det bra (i mån av plats) att ha flera kontorsrum om ni är ett större team. Hör av dig så hittar vi en lösning för dig och din hund!